1. BURS FAALİYETLERİ
Kurulduğu günden bu yana Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencilerine burs vermeyi sürdüren vakfımız, burs faaliyetinin imkanlar ölçüsünde artarak sürdürülmesini hedeflenmektedir.
2. ÖĞRENCİLERE BURS DIŞI YARDIMLAR
İhtiyaç sahibi öğrencilere burs dışında da kıyafet, sağlık giderleri, barınma giderleri vb. konularda karşılıksız yardımlarda bulunulmaktadır.
3. YURT DIŞI ARAPÇA YAZ KURSLARI
2010 yılında Suriye'de 2011 yılından itibaren de Ürdün’de Arapça Yaz Kursları düzenlenmiştir. Arapça Hazırlık sınıfında belirli bir başarıyı elde etmiş öğrenciler kurslara ücretsiz olarak götürülmüştür. Ayrıca kursa katılan öğrencilere çeşitli maddi destekler sağlanmıştır. Kursların gelecek yıllarda da sürdürülmesi planlanmaktadır.
4. YURT DIŞI ÖĞRENCİ DEĞİŞİM PROGRAMLARINA DESTEK
Vakfımız değişim programı kapsamında Malezya, Katar, Ürdün, Fas, Almanya gibi ülkelere giden ilahiyat Fakültesi Öğrencilerine maddi destek sağlamakta, ayrıca bu kapsamda yurt dışından SAÜ İlahiyat Fakültesine gelen misafir öğrenciler için düzenlenen programlara da katkı vermektedir.
4. FAKÜLTEDE DÜZENLENEN KÜLTÜREL VE AKADEMİK FAALİYETLERE DESTEK
SAÜ İlahiyat Fakültesi tarafından düzenlenen konferans ve panel programları, öğrenci kulüplerinin faaliyetleri, Arapça Yaz Kursu vb. etkinlikler vakfımızca desteklenmektedir.
5. YARIŞMALAR
Öğrencilerimizi kendilerini geliştirmeye teşvik etmek amacıyla çeşitli ödüllü yarışmalar tertip edilmektedir. Bugüne kadar düzenlenen başlıca yarışmalar şunlardır:
6. DİNİ İLİMLERE GİRİŞ SEMİNERLERİ
Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı tarafından düzenlenen ‘Dini İlimlere Giriş Seminerleri’ Sakarya Üniversitesi Camii Külliyesi’ndeki dersliklerde yapılmaktadır. Alanlarında uzman akademisyenler tarafından verilen seminerler, özellikle İlahiyat Fakültesi dışındaki öğrencilere yöneliktir ve seminerlerin sonunda katılımcılara sertifika verilmektedir. Program kapsamında belirlenen konular, ilahiyat alanına ilişkin yoğun bilgi aktarımından çok, öğrencilere seminer konularıyla ilgili bakış açısı kazandırma amacı ile hazırlanmaktadır. Seminerlerde, konuların aktüel yönünün ağırlıklı olması ve teknik bilgi içermemesi gibi hususlar dikkate alınmaktadır.